ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Referat Spraw Społecznych - dowody osobiste ›
  • Biuro Oświaty i Spraw Społecznych ›
  • Biuro Organizacyjne ›

    Wioleta Stupnicka - Cencora, telefon: 65 540 86 41, e-mail: wioleta.cencora@wschowa.pl

    Siedziba:

    Urząd Miasta i Gminy Wschowa
    ul. Rynek 1
    67-400 Wschowa

    Zakres spraw i zadań do realizacji:

    Do zadań Biura Organizacyjnego należy:
    1.    prowadzenie sekretariatu - zapewnienie obsługi kancelaryjno-biurowej Burmistrza oraz Zastępców Burmistrza;
    2.    udzielanie informacji o zakresie kompetencji organów administracji publicznej i jednostek organizacyjnych Gminy oraz trybie załatwiania spraw w Urzędzie;
    3.    przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu;
    4.    prowadzenie ewidencji korespondencji, delegacji, szkoleń;
    5.    prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków oraz rejestru pism wpływających do Urzędu;
    6.    prowadzenie rejestru gminnych jednostek organizacyjnych;
    7.    przygotowywanie pomieszczeń i obsługa kancelaryjna spotkań i zebrań organizowanych przez Burmistrza;
    8.    przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem, bądź kierowanie ich do właściwych Dyrektorów Biur;
    9.    prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza;
    10.    prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień Burmistrza;
    11.    sporządzania okresowych sprawozdań Burmistrza z realizacji uchwał Rady wykonywanych zadań oraz podejmowanych działań;
    12.    prowadzenie obsługi kancelaryjno - biurowej Rady i jej Komisji;
    13.    obsługa kancelaryjna działalności Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady;
    14.    podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady  i jej Komisji;
    15.    protokołowanie sesji Rady;
    16.    organizacja właściwego obiegu dokumentów, przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej Komisji oraz poszczególnych radnych;
    17.    przekazywanie uchwał do publikacji oraz do właściwego nadzoru prawnego;
    18.    prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych;
    19.    organizowanie i obsługa narad, konferencji i spotkań z mieszkańcami zwoływanych przez Przewodniczącego Rady i Przewodniczących Komisji Rady;
    20.    współdziałanie przy organizowaniu wyborów: samorządowych, parlamentarnych, prezydenckich, europarlamentarnych i innych;
    21.    organizowanie wyborów ławników do sądów powszechnych;
    22.    prowadzenie archiwum zakładowego:
    1)    przyjmowanie i gromadzenie akt,
    2)    ewidencjonowanie akt,
    3)    udostępnianie akt zgodnie z przepisami prawa,
    4)    podział akt na kategorie,
    5)    konserwacja akt,
    6)    brakowanie akt oraz niszczenie akt,
    7)    przekazywanie akt kategorii "A" do właściwego Archiwum Państwowego;
    23.    prowadzenie dokumentacji z zakresu przynależności Gminy do stowarzyszeń;
    24.    zapewnienie obsługi administracyjno-gospodarczej Urzędu poprzez:
    1)    zarządzanie budynkami Urzędu, zlecanie i nadzorowanie prowadzonych w nich bieżących prac konserwacyjnych, porządkowych i gospodarczych,
    2)    zapewnienie ochrony mienia Urzędu,
    3)    analizę kosztów funkcjonowania Urzędu, w tym ewidencję zużycia wody, prądu, gazu, itp.
    4)    planowanie i organizację zaopatrzenia materiałowo - technicznego w środki trwałe, materiały biurowe i kancelaryjne,
    5)    obsługę i zabezpieczenie łączności telefonicznej i internetowej,
    6)    racjonalne gospodarowanie środkami rzeczowymi, drukami, formularzami,
    7)    zaopatrywanie Urzędu w pieczęcie, kasowanie ich po zużyciu, prowadzenie rejestru pieczęci,
    8)    prowadzenie ewidencji i rejestru kluczy,
    9)    zamawianie i prenumerowanie wydawnictw, czasopism, dzienników i materiałów internetowych, zaopatrywanie w literaturę fachową.
    25.    wykonywanie czynności związanych z ogłaszaniem pism i obwieszczeń na tablicach ogłoszeń Urzędu, dbałość o ich wygląd;
    26.    zapewnienie bezpieczeństwa danych zawartych w komputerowych zbiorach danych Urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami wewnętrznymi przyjętymi w Urzędzie;
    27.    prowadzenie ewidencji oświadczeń majątkowych składanych Burmistrzowi i Przewodniczącemu Rady, przesyłanie do właściwych Urzędów Skarbowych oraz współdziałanie przy opracowaniu sprawozdań;
    28.    wykonywanie zadań z zakresu BHP:
    1)    przestrzeganie i egzekwowanie obowiązujących w zakresie przepisów BHP,
    2)    szkolenie nowo przyjętych pracowników i przeprowadzanie szkoleń okresowych w tym opracowywanie i aktualizacja programów szkolenia,
    3)    analizowanie występujących zagrożeń chorobowych i wypadkowych,
    4)    przeprowadzanie kontroli warunków pracy i przestrzegania zasad BHP w Urzędzie,
    5)    prowadzenie dokumentacji związanej z wypadkami w drodze do i z pracy oraz w pracy,
    6)    prowadzenie dochodzeń powypadkowych,
    7)    prowadzenie rejestrów wypadków przy pracy i chorób zawodowych,
    8)    opiniowanie konieczności stosowania środków ochrony indywidualnej oraz wypłacania pracownikom ekwiwalentu za stosowanie odzieży własnej.
    29.    prowadzenie rejestrów zawieranych umów;
    30.    organizowanie prac związanych z aktualizacją statutu Gminy i statutów jednostek pomocniczych;
    31.    kompletowanie i przechowywanie aktów normatywnych oraz zbiorów przepisów prawa;
    32.    obsługa informatyczna Urzędu:
    1)    nadzór nad całością prac związanych z informatyzacją Urzędu w tym wdrażaniem programów we współpracy z Dyrektorami Biur i Kierownikami Referatów,
    2)    dokonywanie analiz w zakresie rozwoju systemu informatycznego oraz zgłaszanych potrzeb w tym zakresie przez Dyrektorów Biur i Kierowników Referatów,
    3)    zapewnienie ochrony oprogramowania i zabezpieczenie przed dostępem do zasobów informatycznych osób nieupoważnionych,
    4)    analizowanie ofert programów komputerowych pod kątem przydatności i możliwości zastosowania w Urzędzie,
    5)    obsługa informatyczna (serwis) oraz doradztwo informatyczne dla pracowników Urzędu,
    6)    administrowanie siecią komputerową Urzędu, w tym zarządzanie systemem dostępu do zbioru danych i zapewnienie prawidłowej realizacji ustaw i przepisów szczególnych w tym zakresie,
    7)    wykonywanie kopii bezpieczeństwa danych z serwera sieciowego i danych z innych programów,
    8)    prowadzenie dokumentacji związanej ze sferą informatyki, w tym dotyczącej legalności oprogramowania i odpowiednie jej przechowywanie,
    9)    zapewnienie dostępu do informacji publicznej w systemie informatycznym;
    33.    przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie Biurami/Referatami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady Rady oraz jej komisji;
    34.    prowadzenie rejestrów i zbiorów:
    1)    uchwał Rady,
    2)    wniosków i interpelacji radnych,
    3)    opinii i wniosków z komisji Rady;
    35.organizowanie szkoleń radnych;
    36.współpraca z komisarzem wyborczym w zakresie organizacji wyborów i referendów;
    37.przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od radnych oraz pracowników samorządowych;
    38.    przyjmowanie wniosków interesantów do dalszego załatwienia i kierowanie do odpowiednich Biur/Referatów;
    39.    sprawdzanie załączników do składanych wniosków pod względem formalnym;
    40.    prowadzenie ewidencji korespondencji;
    41.    przekazywanie do właściwych Biur/Referatów korespondencji wpływającej do Urzędu;
    42.    prowadzenie spraw pracowniczych, w tym:
    1)    prowadzenie dokumentacji kadrowej pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
    2)    prowadzenie wymaganych przepisami prawa rejestrów, sporządzanie analiz i sprawozdań,
    3)    wykonywanie zadań związanych z dyscypliną pracy, ewidencją urlopów, badań okresowych, szkoleń BHP,
    4)    podnoszenie kwalifikacji pracowników,
    5)    gospodarowanie odzieżą ochronną i roboczą,
    6)    przeprowadzanie naborów na wolne stanowiska w Urzędzie,
    7)    kierowanie zapytań do Krajowego Rejestru Karnego;
    8)    przeprowadzenie okresowych ocen pracowników samorządowych,
    9)    przygotowywanie dokumentów, druków i wniosków dotyczących nagród, wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych,
    10)    sporządzanie list płac oraz innych dokumentów finansowych i wypłacanie należności na ich podstawie,
    11)    prowadzenie dokumentacji wypłaconych zasiłków chorobowych, rodzinnych i innych ze środków ubezpieczenia społecznego,
    12)    wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracowników rozliczanie umów cywilno–prawnych,
    13)    naliczanie składek ZUS i zaliczek na podatek dochodowy,
    14)    sporządzanie dokumentów rozliczeniowych do urzędów skarbowych, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz innych organów publiczno- prawnych zgodnie z obowiązującymi przepisami
    15)    sporządzanie dokumentów rozliczeniowych dla pracowników oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych,
    16)    naliczanie i rozliczanie składek PFRON,
    17)    sporządzanie sprawozdań z wynagrodzeń,
    18)    naliczanie odpisów na ZFŚS i ewidencja zdarzeń gospodarczych funduszu,
    19)    nadzór finansowy nad wykorzystaniem środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz kontrola ZFŚS;
    43.    koordynacja działań dotyczących stosowania procedur przy udzielaniu zamówień publicznych wynikających z Prawa Zamówień Publicznych oraz poniżej progów wynikających z Prawa Zamówień Publicznych, w tym:
    1)    wykonywanie czynności niezbędnych dla dokonania wyboru trybu zamówienia publicznego,
    2)    opracowywanie, na podstawie informacji przekazanych przez Dyrektorów Biur i Kierowników Referatów harmonogramów udzielania zamówień publicznych,
    3)    przyjmowanie wniosków o udzielenie zamówień publicznych,
    4)    wnioskowanie do Burmistrza o powołanie komisji przetargowych,
    5)    przesyłanie ogłoszeń do Biuletynu Zamówień Publicznych i Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich,
    6)    udział w pracach komisji przetargowej,
    7)    prowadzenie dokumentacji związanej z udzielaniem zamówień publicznych,
    8)    obsługa organizacyjna – techniczna prac komisji przetargowej,
    9)    wydawanie i przesyłanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
    10)    udostępnianie protokołów postępowań o udzielenia zamówienia wraz z jego załącznikami,
    11)    przechowywanie i archiwizacja dokumentacji przetargowej,
    12)    opracowywanie projektów i aktualizacji regulaminów udzielania zamówień publicznych,
    13)    prowadzenie rejestru zamówień publicznych udzielanych w Urzędzie,
    14)    prowadzenie rejestru umów zawartych w ramach zamówień publicznych,
    15)    prowadzenie zamówień poniżej progów wynikających z Prawa Zamówień Publicznych,
    16)    przygotowywanie sprawozdań w zakresie zamówień publicznych,
    17)    współpraca z jednostkami organizacyjnymi Urzędu w sprawach zamówień publicznych,
    18)    udzielanie informacji, wyjaśnień i porad w zakresie zamówień publicznych.
     
    Biuro Organizacyjne przy znakowaniu spraw używa symbolu BO
    Referat Rady Miejskiej przy znakowaniu spraw używa symbolu RRM
    Referat Kadr, Płac i Szkoleń przy znakowaniu spraw używa symbolu RKP
    Referat Zamówień Publicznych przy znakowaniu spraw używa symbolu RZP
     
    Referat Rady Miejskiej
    Kierownik Referatu Rady Miejskiej - Maria Wilczak (Biuro Rady Miejskiej), telefon: 65 540 86 27, e-mail: maria.wilczak@wschowa.pl
    Natalia Rogozińska telefon: 65 540 86 27, e-mail: natalia.rogozinska@wschowa.pl
     
    Referat Kadr, Płac i Szkoleń
    Renata Chiciak – telefon: 65 540 86 61, e-mail: renata.chiciak@wschowa.pl
     
    Biuro Obsługi Interesanta/Sekretariat/Kancelaria urzędu
    Iwona Szmagaj, telefon: 65 540 86 00, e-mail: iwona.szmagaj@wschowa.pl
    Magdalena Rzepecka telefon 65 540 86 00, e-mail: magdalena.rzepecka@wschowa.pl
    Anna Brzechwa-Tobólska (sekretariat), telefon: 65 540 86 5065 540 86 58, e-mail: sekretariat.umig@wschowa.pl
    Agata Brzechwatelefon: 65 540 86 00, e-mail: agata.brzechwa@wschowa.pl
    Aleksandra Buchar, telefon: 65 540 86 00, e-mail: aleksandra.buchar@wschowa.pl
    Małgorzata Walczak (nieobecna)
     
    Referat Zamówień Publicznych
    Barbara Nowodworska, telefon: 65 540 86 42, e-mail: barbara.nowodworska@wschowa.pl
    Ewa Bogusławska telefon: 65 540 86 42, e-mail: .boguslawska@wschowa.pl
     
    Referat Administracyjny
    Piotr Tchórzewski (kierowca)
    Janusz Kuczkowiak (pracownik gospodarczy)
    Bożena Molińska (personel sprzątający)
    Urszula Łakoma (personel sprzątający)

    Telefon kontaktowy:

     

    Godziny urzędowania:

    Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30

  • Biuro Budżetu i Finansów ›
  • Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości ›
  • Biuro Gospodarki Komunalnej i Środowiska ›
  • Biuro Inwestycji i Infrastruktury ›
  • Urząd Stanu Cywilnego ›
  • Referat Audytu i Kontroli ›
  • Referat Rozwoju ›
  • Referat Komunikacji Społecznej ›
  • Referat do spraw obronnych, OC i Zarządzania Kryzysowego ›
  • Straż Miejska ›