ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Referat Spraw Społecznych - dowody osobiste ›
  • Biuro Oświaty i Spraw Społecznych ›

    Dyrektor Biura: Brak

    Siedziba:

    Urząd Miasta i Gminy Wschowa
    ul. Rynek 1
    67-400 Wschowa

    Zakres spraw i zadań do realizacji:

    Do zadań Biura Oświaty i Spraw Społecznych należy:
    1.    prowadzenie ewidencji ludności i dowodów osobistych, a w szczególności:
    1)    prowadzenie ewidencji pobytu czasowego obywateli polskich i cudzoziemców,
    2)    prowadzenie i aktualizowanie komputerowej bazy danych w zakresie ewidencji ludności,
    3)    prowadzenie egzekucji administracyjnej obowiązków o charakterze niepieniężnym w sprawach meldunkowych,
    4)    wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu zameldowań i wymeldowań,
    5)    wydawanie poświadczeń zamieszkania, zaświadczeń i poświadczeń w sprawach rentowych i związanych z zatrudnieniem poza granicami Polski,
    6)    współdziałanie z USC, urzędami gmin, organami policji i wojskowymi w sprawach wynikających z ruchu ludności oraz w zakresie przestrzegania dyscypliny meldunkowej, a także w związku z wystawianiem dokumentu tożsamości,
    7)    sporządzanie wymaganych przepisami prawa wykazów poborowych, przedpoborowych, dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,
    8)    nadawanie numerów ewidencyjnych w dokumentacji ewidencyjnej,
    9)    załatwianie pozostałych spraw obywateli wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
    10)  wydawanie, wymiana i kasowanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
    11)  prowadzenie archiwum teczek dokumentów tożsamości oraz dokumentacji ewidencyjnej,
    12)  prowadzenie spraw z zakresu spisu ludności i mieszkań;
    2.    wykonywanie zadań związanych z wydawaniem decyzji dotyczących organizowania imprez masowych, zbiórek, zgromadzeń;
    3.    wydawanie zezwoleń na krajowe zarobkowe regularne i nieregularne przewozy osób samochodami nie będącymi taksówkami na liniach obejmujących zasięgiem wyłącznie Gminę oraz na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką;
    4.    w zakresie ochrony przeciwpożarowej:
    1)    współpraca z jednostkami ochotniczych straży pożarnych w zakresie utrzymania tych jednostek w gotowości bojowej,
    2)    koordynowanie systemu ratowniczo-gaśniczego,
    3)    rozliczanie zużycia paliwa przez jednostki ochotniczych straży pożarnych,
    4)    współpraca z Zarządem Oddziału Miejsko-Gminnego Związku OSP RP,
    5)    współpraca z Państwową Strażą Pożarną;
    5.    spisywanie zeznań świadków;
    6.    w zakresie funduszu sołeckiego - kontrola procedury określenia przez zebranie wiejskie przeznaczenia środków funduszu sołeckiego i złożenia wniosku w tej sprawie;
    7.    udział w pracach zespołów przygotowujących i realizujących wnioski i projekty finansowane z budżetu własnego lub środków zewnętrznych.
    8.    wykonywanie zadań z zakresu edukacji publicznej:
    1)    zakładanie i prowadzenie publicznych przedszkoli i szkół zgodnie z ustawą o systemie oświaty oraz wykonywanie zadań organu prowadzącego w zakresu spraw finansowych i administracyjnych, w oparciu o przepisy prawne określające jego kompetencje,
    2)    nadzór nad prawidłowym sporządzaniem projektów organizacyjnych przedszkola, szkół podstawowych,
    3)    zapewnienie warunków organizacyjnych i finansowych do pełnej realizacji programów nauczania i innych zadań statutowych jednostek oświatowych w Gminie,
    4)    przygotowywanie postępowań związanych z powoływaniem dyrektorów oraz powierzaniem stanowisk dyrektorów,
    5)    współpraca z komisją merytoryczną Rady, związkami zawodowymi pracowników oświaty oraz organizacjami i instytucjami działającymi w sferze oświaty,
    6)    współpraca z kuratorium oświaty,
    7)    organizowanie narad z dyrektorami jednostek oświatowych,
    8)    przygotowywanie sprawozdań, analiz, ocen z zakresu oświaty,
    9)    uczestnictwo w procesie uchylania przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny sprzecznych z prawem uchwał rady pedagogicznej,
    10)    wydawanie zezwoleń na założenie publicznych przedszkoli i szkół przez osoby prawne inne niż jednostka samorządu publicznego lub przez osoby fizyczne,
    11)    dokonywanie lub odmowa wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
    12)    prowadzenie ewidencji przedszkoli i szkół niepublicznych oraz nadawanie szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej,
    13)    realizacja zadań związanych z przyznawaniem i wypłatą stypendiów i zasiłków szkolnych,
    14)    organizacja dowozu uczniów do szkół i przedszkoli oraz realizowanie zadań związanych z refundacją kosztów przejazdu do i ze szkół uczniów niepełnosprawnych,
    15)    kontrola spełniania obowiązku nauki przez młodzież zamieszkałą na terenie Gminy,
    16)    prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń o zdaniu egzaminu przez nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego,
     9.    wykonywanie zadań z zakresu kultury:
    1)    na wspieraniu i promocji inicjatyw kulturalnych,
    2)    prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród twórcom i animatorom kultury,
    3)    organizacja, tworzenie, likwidacja placówek kultury,
    4)    prowadzenie rejestru instytucji kultury i nadzór nad ich działalnością,
    5)    przygotowywanie i organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów instytucji kultury,
    10.    wykonywanie zadań z zakresu sportu i rekreacji:
    1)    propagowanie, planowanie oraz koordynowanie wszystkich form kultury fizycznej, sportu kwalifikowanego, masowego jak również współdziałanie w rozwoju wychowania fizycznego dzieci i młodzieży w szkole,
    2)    koordynowanie, inicjowanie pomocy w organizowaniu masowych imprez sportowych oraz rozwijaniu różnorodnych form rekreacji,
    3)    opracowywanie kalendarza imprez sportowych, turystycznych i rekreacyjnych;
    11.    prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w oparciu o obowiązujące przepisy oraz ustalanie opłat za zezwolenia, w tym:
    1)    wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia w miejscu jak i poza miejscem sprzedaży,
    2)    wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
    3)    naliczanie opłat związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
    4)    przygotowywanie decyzji o odmowie wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
    5)    prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
    12.    wykonywanie zadań z zakresu ochrony zdrowia zgodnie z przepisami prawa, w szczególności współdziałanie z publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej oraz funkcjonowaniu szkolnej służby zdrowia;
    13.    współpraca z Sołtysami, Radami Sołeckimi oraz sprawowanie nadzoru nad wyposażeniem świetlic wiejskich;
    14.    organizacja wyborów do organów samorządów wiejskich;
    15.    prowadzenie spraw wojskowych, z zakresu zarządzania kryzysowego i OC oraz obronnych:
    1)    w zakresie powszechnego obowiązku obrony:
    a)    organizacja i prowadzenie rejestracji przedpoborowych,
    b)    wzywanie i egzekwowanie stawiennictwa osób podlegających kwalifikacji wojskowej przed komisją lekarską i komisją kwalifikacyjną,
    c)    współudział w prowadzeniu kwalifikacji wojskowej,
    2)    w zakresie obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego:
    a)    organizowanie prac i prowadzenie dokumentacji (w tym dokumentacji zespołu zarządzania kryzysowego),
    b)    planowanie i koordynacja działalności dotyczącej obrony cywilnej,
    c)    opracowywanie i aktualizacja planu obrony cywilnej Gminy, koordynacja i nadzór nad opracowywaniem planów w jednostkach organizacyjnych Gminy,
    d)    organizacja i prowadzenie szkolenia obronnego organów kierowania, kadry kierowniczej, członków formacji OC,
    e)    przygotowanie i zapewnienie systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania skażeń na terenie Gminy,
    f)    nadzór i koordynacja w zakresie opracowywania planów ewakuacji ludności oraz prowadzenia akcji ratunkowej na terenie miasta,
    g)    planowanie zaopatrzenia w sprzęt formacji OC oraz ludności,
    h)    planowanie środków finansowych na cele obrony cywilnej,
    i)    współdziałanie w prowadzeniu akcji ratowniczych w zakresie zwalczania nadzwyczajnych zagrożeń i klęsk żywiołowych,
    j)    prowadzenie akcji kurierskiej,
    k)    współdziałanie w zakresie wykonania prac zabezpieczających, organizowanie drużyn ratowniczych, zarządzanie ewakuacji ludności,
    l)    prowadzenie magazynu OC w UMiG Wschowa oraz magazynu przeciwpowodziowego Gminy;
    3)    organizacja Systemu Kierowania Obronnością – planowanie obronne, organizacja Stałego Dyżuru Burmistrza Miasta i Gminy Wschowa,
    4)    planowanie przygotowań publicznej i niepublicznej służby zdrowia – organizacja zastępczych miejsc szpitalnych,
    5)    planowanie Akcji Kurierskiej Administracji Publicznej na terenie Gminy Wschowa,
    6)    prowadzenie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności kraju – wydawanie decyzji;
    7)    opracowanie i realizacja Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii,
    8)    działania na rzecz tworzenia i wyznaczania lokalnej koalicji trzeźwościowej, szukanie poparcia dla działań na rzecz zmniejszania problemów alkoholowych;
     
    Biuro przy znakowaniu dokumentów używa symbolu BS
    Referat Oświaty przy znakowaniu dokumentów używa symbolu RO
    Referat Spraw Społecznych przy znakowaniu dokumentów uzywa symbolu RSS
     
    Referat Oświaty:
    Kierownik Referatu: Justyna Dębska, telefon: 65 540 86 03, e-mail:  justyna.debska@wschowa.pl
     
    Magdalena Liszatyńska (oświata), telefon: 65 540 86 49, e-mail: magdalena.liszatynska@wschowa.pl
    Małgorzata Rodak (oświata), telefon: 65 540 86 01, e-mail: malgorzata.piekarczyk@wschowa.pl
     
    Referat Spraw Społecznych:
    Magdalena Bartoszewicz (dowody osobiste), telefon: 65 540 86 46, e-mail: magdalena.bartoszewicz@wschowa.pl
    Beata Podhajska (ewidencja ludności), telefon: 65 540 86 48, e-mail: beata.podhajska@wschowa.pl
    Mirosław Rotkiewicz (OSP), telefon: 65 540 86 02, e-mail: miroslaw.rotkiewicz@wschowa.pl
    Iwona Nawrocka (wydawanie koncesji na alkohol, sporządzanie umów w zakresie realizacji zadania publicznego), telefon: 65 540 86 04, e-mail: iwona.nawrocka@wschowa.pl
    Bartosz Pojasek (organizacje pozarządowe), telefon: 65 540 86 04, e-mail: bartosz.pojasek@wschowa.pl

    Telefon kontaktowy:

     

    Godziny urzędowania:

    Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30

  • Biuro Organizacyjne ›
  • Biuro Budżetu i Finansów ›
  • Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości ›
  • Biuro Gospodarki Komunalnej i Środowiska ›
  • Biuro Inwestycji i Infrastruktury ›
  • Urząd Stanu Cywilnego ›
  • Referat Audytu i Kontroli ›
  • Referat Rozwoju ›
  • Referat Komunikacji Społecznej ›
  • Referat do spraw obronnych, OC i Zarządzania Kryzysowego ›
  • Straż Miejska ›