ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Deklaracja dotycząca źródeł ciepła i spalania paliw

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2021-06-23 15:04:52 przez Aleksander Ziemek

Akapit nr - brak tytułu

Ustawą z dnia 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw [Dz. U. poz. 2127] utworzono Centralną Ewidencję Emisyjności Budynków (dalej zwaną CEEB) i nałożono nowe obowiązki na właścicieli lub zarządzających budynkami lub lokalami.
Za jej stworzenie, wdrożenie i prowadzenie odpowiedzialny jest Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego, który opracował materiały informacyjne dot. nowego obowiązku składania deklaracji.
Czym jest deklaracja?
To rodzaj ankiety w której podaje się:
– imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
– adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
– informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
– numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
– adres e-mail (opcjonalnie).
Kogo dotyczy deklaracja?
Każdego właściciela lub zarządcę budynku lub lokalu który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW (min. jednorodzinne czy wielorodzinne budynki mieszkalne, małe lokalne ciepłownie czy małe zakłady produkcyjne).
Kiedy składam deklarację?
– Od 1 lipca 2021 r.- dla nowopowstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni;
– Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy.
Uwaga! Obowiązek złożenia deklaracji jest nałożony ustawowo i za jego niewypełnienie w terminie grozi grzywna!  zgodnie z art. 27h ww. ustawy.
Jak możemy złożyć deklarację?
– W formie elektronicznej, czyli przez Internet – preferowany sposób, którego funkcjonalność umożliwi proste i szybkie wypełnienie dokumentu.
– W formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście we właściwym Urzędzie (zgodnie z lokalizacją budynku).
Obowiązki gmin:
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta wprowadza do ewidencji dane i informacje zawarte w deklaracji z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję w terminie określonym w ustawie.
Wszelkie informacje publikowane są na stronie Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Wszelkie pytania w tej sprawie należy kierować DO PRZEDSTAWICIELI GŁÓWNEGO INSPEKTORA NADZORU BUDOWLANEGO e-mail:   tel.: (22) 661-94-54.
 
 
Złożenie deklaracji do CEEB
Kto wdraża
Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego
Obszar
ogólnokrajowy
Akt prawny
Ustawa z dnia 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw [Dz. U. poz. 2127]
Czyj obowiązek
Właściciel nieruchomości – złożenie deklaracji
 
Termin dla mieszkańca
od 1 lipca 2021 do końca czerwca 2022 r. (12 mies. w przypadku budynków istniejących oraz 14 dni dla nowo powstałych)
Termin dla gminy
30 dni – w przypadku nowo powstałych budynków
6 miesięcy – w przypadku „starych” (wprowadzenie danych do systemu z wersji papierowej deklaracji)
W jaki sposób przekazać dane
- elektronicznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego CEEB
- lub w wersji papierowej do Urzędu Miasta i Gminy
Cele
ogólnopolska baza, usprawnienie działań Programu „Czyste Powietrze” oraz „Stop Smog”, ułatwienie otrzymania wsparcia finansowego np. na termomodernizację, wymianę kotła
 
 
Poniżej zamieszczamy do popbrania wzory obowiązujących deklaracji.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony