Ogłoszenie - szczegóły
Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Terapeuta zajęciowy w pracowni komputerowej.
Miejsce pracy: ŚDS w Siedlnicy.
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: ŚDS w Siedlnicy.
Data udostępnienia: 2023-11-20
Ogłoszono dnia: 2023-11-20
Termin składania dokumentów: 2023-12-05 15:00:00
Nr ogłoszenia: ŚDS.2110.2.2023
Zlecający: Burmistrz Miasta i Gminy Wschowa
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz pełnia praw publicznych,
3) wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika terapeutyczna, pedagogika specjalna lub pokrewne przygotowujące do pracy z osobami dorosłymi np. terapia zajęciowa, oligofrenopedagogika lub wykształcenie średnie - ukończona szkoła policealna o specjalności terapeuta zajęciowy lub asystent osoby niepełnosprawnej albo ukończona szkoła policealna odpowiedniej specjalności i tytuł zawodowy lub dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie lub wykształcenie średnie i ukończony kurs specjalistyczny przygotowujący do pracy z osobami niepełnosprawnymi,
4) co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi,
5) znajomość regulacji prawnych – rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie środowiskowych domów samopomocy z dnia 9 grudnia 2010r.,
6) biegła znajomość bezpiecznej obsługi komputera i urządzeń biurowych oraz umiejętności informatyczne (edytory tekstu, przeglądarki internetowe, programy do obróbki zdjęć, programy edukacyjne, tworzenie prezentacji multimedialnych, umiejętność pracy w programie SymWriter itp.),
7) znajomość problematyki dotyczącej wsparcia osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi i z zaburzeniami psychicznymi,
8) stan zdrowia pozwalający na podjęcie pracy na w/w stanowiskach,
9) prawo jazdy kategorii B,
10) nieposzlakowana opinia,
11) odporność na stres.
b. Wymagania dodatkowe:
Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:
1) osobowość predysponująca do pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi,
2) umiejętność pracy w zespole,
3) ukończony kurs z zakresu: treningów umiejętności społecznych,
4) znajomość alternatywnych metod komunikacji,
5) umiejętność sprawnej organizacji pracy, kreatywność, elastyczność w działaniu,
6) umiejętność planowania i realizacji indywidualnej i grupowej terapii zajęciowej dostosowanej do stanu zdrowia, możliwości, potrzeb i zainteresowań uczestników,
7) umiejętność słuchania i koncepcyjnego myślenia,
8) umiejętność nawiązywania kontaktów społecznych oraz otwartość na potrzeby osób z niepełnosprawnościami,
9) wysoka kultura osobista, uprzejmość i życzliwość w kontaktach z uczestnikami, członkami ich rodzin oraz współpracownikami domu,
10) mile widziany kurs pierwszej pomocy.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Zakres zadań na stanowisku:
1) odpowiedzialność za przydzielonych uczestników,
2) organizowanie i prowadzenie treningów umiejętności społecznych oraz zajęć terapeutycznych indywidualnych i grupowych w pracowni komputerowej,
4) praca w zespole wspierająco- aktywizującym i realizowanie jego ustaleń,
6) planowanie indywidualnego i grupowego programu terapii dostosowanej do stanu zdrowia, potrzeb i zainteresowań osoby wspieranej,
7) dokonywanie okresowych ocen postępów uczestników w zakresie umiejętności życia codziennego, funkcjonowania społecznego i interpersonalnego oraz spędzania czasu wolnego,
8) monitorowanie przebiegu terapii zajęciowej, systematyczne uzupełnianie obowiązującej dokumentacji,
9) wykonywanie pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej,
10) czynny udział podległej pracowni w konkursach wewnętrznych oraz organizowanie w ramach terapii imprez integracyjnych, wycieczek, zajęć rekreacyjnych oraz udział w wydarzeniach organizowanych przez inne instytucje,
11) towarzyszenie uczestnikom domu w codziennych obowiązkach wynikających z planu zajęć,
12) motywowanie uczestników ŚDS do uczestnictwa w zajęciach terapeutycznych, utrzymywania higieny osobistej i porządku w swoich pracowniach, na terenie Domu oraz najbliższym otoczeniu,
13) podejmowanie działań zmierzających do ogólnego rozwoju każdego uczestnika, poprawy jego zaradności osobistej, sprawności psychofizycznej oraz przystosowanie i funkcjonowania społecznego,
14) dbanie o kondycję psychiczną, bezpieczeństwo i prawidłowe stosunki interpersonalne wszystkich uczestników,
15) pomoc w diagnozowaniu potrzeb i możliwości podopiecznych podczas zajęć,
16) wykonywanie czynności opiekuńczych: pomoc uczestnikom przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, o ile stan zdrowia uczestnika tego wymaga, karmienie uczestników, o ile stan zdrowia wymaga tej czynności,
17) wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
Informacja o warunkach pracy:
1) pełny wymiar czasu pracy: 40 – godzinny tygodniowy wymiar czasu pracy, praca w systemie jednozmianowym,
2) rodzaj umowy- umowa na czas określony,
3) prowadzenie pracowni w ŚDS w Siedlnicy,
4) miejsce pracy: Środowiskowy Dom Samopomocy w Siedlnicy,
5) planowany termin rozpoczęcia pracy: 02.01.2024 rok.
V. Wymagane dokumenty:
Dokumenty niezbędne:
1) Podanie o przyjęcie na stanowisko objęte naborem,
2 ) list motywacyjny,
3) CV – z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej,
4) wypełniony kwestionariusz osobowy- do pobrania w załącznikach,
5) kopie dyplomów i innych dokumentów potwierdzających wykształcenie wymagane do wykonywania oferowanej pracy,
6) kopie dyplomów, zaświadczeń, świadectw, certyfikatów potwierdzających kwalifikacje, uprawnienia i umiejętności zawodowe wymagane do wykonywania oferowanej pracy (kursy, szkolenia),
7) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
8) kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających okresy zatrudnienia/prowadzenia działalności gospodarczej, a w przypadku trwania zatrudnienia – oświadczenie kandydata o okresie wykonywania pracy,
9) oświadczenia o zdolności do czynności prawnych,
10) oświadczenie o niekaralności,
11) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
12) podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb naboru.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2023-12-05 15:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne można składać osobiście lub listownie na adres:
Urząd Miasta i Gminy Wschowa ul. Rynek 1 67-400 Wschowa z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko Instruktor Terapii Zajęciowej/ Terapeuta Zajęciowy/ Terapeuta w Pracowni Komputerowej "
„Nabór na stanowisko Instruktor Terapii Zajęciowej/ Terapeuta Zajęciowy/ Terapeuta w Pracowni Komputerowej "
do dnia 5 grudnia 2023 r. do godz. 15.00 (liczy się data wpływu do Urzędu).
c. Miejsce:
Urząd Miasta i Gminy Wschowa
VII. Informacje dodatkowe:
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Miasta i Gminy Wschowa po określonym terminie oraz które nie będą spełniać wymagań niezbędnych, określonych w pkt. 3, nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.gminawschowa.pl) oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy Wschowa.
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Wschowa, ul. Rynek 1,
67-400 Wschowa - Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danychy Osobowych jest nim : Natalia Wielowiejska, email: kontakt@rodo-leszno.pl
- Dane osobowe: imię i nazwisko, dane kontaktowe, miejscowość zamieszkania, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i przebieg dotychczasowego zatrudnienia będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego odpowiednio z art.22 1) § 1 Kodeksu pracy oraz art. 14 i 15 ust. 2 ustawy z dn. 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, którym jest przeprowadzenie procesu rekrutacji.
3.Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dn. 21 listopada 2008 r o pracownikach samorządowych (pierwszeństwo w zatrudnieniu) powinien dodatkowo przekazać informację o niepełnosprawności (nie dotyczy rekrutacji na kierownicze stanowiska urzędnicze). - Przekazanie innych danych tj. w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może zostać cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
-dostępu do swoich danych osobowych
-żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
-żądania usunięcia danych, gdy:
dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,po cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych,dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,po cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych,dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
-żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
osoby te kwestionują prawidłowość danych,przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych, Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
osoby te kwestionują prawidłowość danych,przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych, Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
-wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
7. Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22 1)§ 1 Kodeksu pracy i art. 14 i 15 ust. 2 ustawy z dn. 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest obowiązkowe, a w zakresie pozostałych danych dobrowolne. Podanie informacji o niepełnosprawności jest nieobowiązkowe, ale konieczne, aby skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dn. 21 listopada 2008 r o pracownikach samorządowych (pierwszeństwo w zatrudnieniu).
8. Załączenie/przedłożenie na rozmowie rekrutacyjnej, kserokopii dokumentów poświadczających przebieg pracy zawodowej, uprawnienia, umiejętności oraz wykształcenie jest niezbędne do zweryfikowania informacji zawartych w aplikacji o pracę.
9. Kserokopie dokumentów, o których mowa w punkcie poprzedzającym, zostaną zniszczone w terminie trzech miesięcy od daty rozstrzygnięcia rekrutacji, za wyjątkiem dokumentów dotyczących osoby z którą zawarta zostanie umowa o pracę.
10. Dane osobowe wprowadzone do elektronicznego formularza zostaną zniszczone w terminie trzech miesięcy od daty rozstrzygnięcia rekrutacji. Natomiast dane osób spełniających wymagania formalne na dane stanowisko w zakresie: imię, nazwisko i miejscowość zamieszkania w związku z art. 14 ustawy z dn. 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
11. Dane osobowe wybranego kandydata w zakresie: imię, nazwisko i miejscowość zamieszkania będą umieszczone na tablicy informacyjnej w jednostce, w której był przeprowadzony nabór, oraz opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres co najmniej 3 miesięcy zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy z dn. 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.12. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
13. Odbiorcami danych są podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub zawartych z Administratorem umów, w tym podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora.