ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: ŚDS.2110.5.2023Drukuj informację Ogłoszenie numer: ŚDS.2110.5.2023

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Terapeuta zajęciowy.

Miejsce pracy: ŚDS w Siedlnicy.

Wymiar etatu: 1

Ilość etatów: 1

Wydział: ŚDS w Siedlnicy.

Data udostępnienia: 2023-11-20

Ogłoszono dnia: 2023-11-20

Termin składania dokumentów: 2023-12-05 15:00:00

Nr ogłoszenia: ŚDS.2110.5.2023

Zlecający: Burmistrz Miasta i Gminy Wschowa

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz pełnia praw publicznych,
3)  wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika terapeutyczna, pedagogika specjalna lub pokrewne przygotowujące do pracy z osobami dorosłymi np. terapia zajęciowa, oligofrenopedagogika lub wykształcenie średnie - ukończona szkoła policealna o specjalności terapeuta zajęciowy lub asystent osoby niepełnosprawnej albo ukończona szkoła policealna odpowiedniej specjalności i tytuł zawodowy lub dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie lub wykształcenie średnie i ukończony kurs specjalistyczny przygotowujący do pracy z osobami niepełnosprawnymi,
4) co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi,
5) znajomość regulacji prawnych – rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie środowiskowych domów samopomocy z dnia 9 grudnia 2010r.,
6) znajomość problematyki dotyczącej wsparcia osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi i z zaburzeniami psychicznymi,
7) umiejętności i kwalifikacje z zakresu prowadzenia zajęć rekreacyjno-ruchowych,
8) stan zdrowia pozwalający na podjęcie pracy na w/w stanowiskach,
9) prawo jazdy kategorii B,
10) nieposzlakowana opinia,
11) odporność na stres.
b. Wymagania dodatkowe:
Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:
1) osobowość predysponująca do pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi,
2) umiejętność pracy w zespole,
3) biegła znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych,
5) znajomość alternatywnych metod komunikacji,
6) umiejętność sprawnej organizacji pracy, kreatywność, elastyczność w działaniu,
7) umiejętność planowania i realizacji indywidualnej i grupowej terapii zajęciowej dostosowanej do stanu zdrowia, możliwości, potrzeb i zainteresowań uczestników,
8) umiejętność słuchania i koncepcyjnego myślenia,
9) umiejętność nawiązywania kontaktów społecznych oraz otwartość na potrzeby osób z niepełnosprawnościami,
10) wysoka kultura osobista, uprzejmość i życzliwość w kontaktach z uczestnikami, członkami ich rodzin oraz współpracownikami domu,
11) mile widziany kurs pierwszej pomocy.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Zakres zadań na stanowisku:
1) odpowiedzialność za przydzielonych uczestników,
2) stosowanie w pracy różnych metod i form terapii z szczególnym uwzględnieniem prowadzenia terapii ruchem: choreoterapia (terapia tańcem, opowieści ruchowe), aerobic, zumba, pedagogika zabawy (ludoterapia), gry i zabawy sportowe, nordic walking, zajęcia o charakterze ogólnokondycyjnym, gimnastyka poranna, turystyka, silwoterapia, wycieczki rekreacyjne: kino, teatr, grillowanie, ogniska, tenis stołowy,
3) organizowanie i prowadzenie treningów umiejętności społecznych oraz zajęć terapeutycznych indywidualnych i grupowych w pracowni,
4) stosowanie w pracy różnych metod i form terapii,
5) praca w zespole wspierająco- aktywizującym i realizowanie jego ustaleń,
7) planowanie indywidualnego i grupowego programu terapii dostosowanej do stanu zdrowia, potrzeb i zainteresowań osoby wspieranej,
8) dokonywanie okresowych ocen postępów uczestników w zakresie umiejętności życia codziennego, funkcjonowania społecznego i interpersonalnego oraz spędzania czasu wolnego,
9)  monitorowanie przebiegu terapii zajęciowej, systematyczne uzupełnianie obowiązującej dokumentacji,
10) wykonywanie pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej,
11) czynny udział podległej pracowni w konkursach wewnętrznych oraz organizowanie w ramach terapii imprez integracyjnych, wycieczek, zajęć rekreacyjnych, udział  w wydarzeniach organizowanych  przez inne instytucje oraz zawodach sportowych na wyjazdach służbowych,
12) towarzyszenie uczestnikom domu w codziennych obowiązkach wynikających z planu zajęć,
13) motywowanie uczestników ŚDS do uczestnictwa w zajęciach terapeutycznych, utrzymywania higieny osobistej i porządku w swoich pracowniach, na terenie Domu oraz najbliższym otoczeniu,
14) podejmowanie działań zmierzających do ogólnego rozwoju każdego uczestnika, poprawy jego zaradności osobistej, sprawności psychofizycznej oraz przystosowania i funkcjonowania społecznego,
15) dbanie o kondycję psychiczną, bezpieczeństwo i prawidłowe stosunki interpersonalne wszystkich uczestników,
16) pomoc w diagnozowaniu potrzeb i możliwości podopiecznych podczas zajęć,
17) wykonywanie czynności opiekuńczych: pomoc uczestnikom przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, o ile stan zdrowia uczestnika tego wymaga, karmienie uczestników, o ile stan zdrowia wymaga tej czynności,
18) wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Informacja o warunkach pracy:
1) pełny wymiar czasu pracy: 40 – godzinny tygodniowy wymiar czasu pracy, praca w systemie jednozmianowym,
2) rodzaj umowy- umowa na czas określony,
3) prowadzenie pracowni w ŚDS w Siedlnicy,
4) miejsce pracy: Środowiskowy Dom Samopomocy w Siedlnicy,
5) planowany termin rozpoczęcia pracy: 02.01.2024 rok.

V. Wymagane dokumenty:

Dokumenty niezbędne:
1) Podanie o przyjęcie na stanowisko objęte naborem,
2 ) list motywacyjny,
3) CV – z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej,
4) wypełniony kwestionariusz osobowy- do pobrania w załącznikach,
5) kopie dyplomów i innych dokumentów potwierdzających wykształcenie  wymagane do wykonywania oferowanej pracy,
6) kopie dyplomów, zaświadczeń, świadectw, certyfikatów potwierdzających kwalifikacje, uprawnienia i umiejętności zawodowe wymagane do wykonywania oferowanej pracy (kursy, szkolenia),
7) Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
8) kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających okresy zatrudnienia/prowadzenia działalności gospodarczej, a w przypadku trwania zatrudnienia – oświadczenie kandydata o okresie wykonywania pracy,
9) oświadczenia o zdolności do czynności prawnych,
10) oświadczenie o niekaralności,
11) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
12) podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb naboru.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2023-12-05 15:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne można składać osobiście lub listownie na adres:
Urząd Miasta i Gminy Wschowa ul. Rynek 1 67-400 Wschowa z dopiskiem:
„Nabór na wolne stanowisko Instruktor Terapii Zajęciowej/ Terapeuta Zajęciowy".
do dnia  5 grudnia 2023 r. do godz. 15.00 (liczy się data wpływu do Urzędu).
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Miasta i Gminy Wschowa po określonym terminie oraz które nie będą spełniać wymagań niezbędnych, określonych w pkt. 3, nie będą rozpatrywane.
c. Miejsce:
Urząd Miasta i Gminy Wschowa

VII. Informacje dodatkowe:

Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.gminawschowa.pl) oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy Wschowa.

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Wschowa, ul. Rynek 1,
    67-400 Wschowa
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danychy Osobowych jest nim : Natalia Wielowiejska, email: kontakt@rodo-leszno.pl
  3. Dane osobowe: imię i nazwisko, dane kontaktowe, miejscowość zamieszkania, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i przebieg dotychczasowego zatrudnienia będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego odpowiednio z art.22 1) § 1 Kodeksu pracy oraz art. 14 i 15 ust. 2 ustawy z dn. 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, którym jest przeprowadzenie procesu rekrutacji.  
    3.Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dn. 21 listopada 2008 r o pracownikach samorządowych (pierwszeństwo w zatrudnieniu) powinien dodatkowo przekazać informację o niepełnosprawności (nie dotyczy rekrutacji na kierownicze stanowiska urzędnicze).
  4. Przekazanie innych danych tj. w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
  5. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może zostać cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  6. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
-dostępu do swoich danych osobowych
-żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
-żądania usunięcia danych, gdy:
dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,po cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych,dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
-żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
osoby te kwestionują prawidłowość danych,przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych, Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
-wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
7. Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22 1)§ 1 Kodeksu pracy i art. 14 i 15 ust. 2 ustawy z dn. 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest obowiązkowe, a w zakresie pozostałych danych dobrowolne. Podanie informacji o niepełnosprawności jest nieobowiązkowe, ale konieczne, aby skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dn. 21 listopada 2008 r o pracownikach samorządowych (pierwszeństwo w zatrudnieniu).
8. Załączenie/przedłożenie na rozmowie rekrutacyjnej, kserokopii dokumentów poświadczających przebieg pracy zawodowej, uprawnienia, umiejętności oraz wykształcenie jest niezbędne do zweryfikowania informacji zawartych w aplikacji o pracę.
9. Kserokopie dokumentów, o których mowa w punkcie poprzedzającym, zostaną zniszczone w terminie trzech miesięcy od daty rozstrzygnięcia rekrutacji, za wyjątkiem dokumentów dotyczących osoby z którą zawarta zostanie umowa o pracę.
10. Dane osobowe wprowadzone do elektronicznego formularza zostaną zniszczone w terminie trzech miesięcy od daty rozstrzygnięcia rekrutacji. Natomiast dane osób spełniających wymagania formalne na dane stanowisko w zakresie: imię, nazwisko i miejscowość zamieszkania w związku z art. 14 ustawy z dn. 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
11. Dane osobowe wybranego kandydata w zakresie: imię, nazwisko i miejscowość zamieszkania będą umieszczone na tablicy informacyjnej w jednostce, w której był przeprowadzony nabór, oraz opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres co najmniej 3 miesięcy zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy z dn. 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
12. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
13. Odbiorcami danych są podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub zawartych z Administratorem umów, w tym podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wschowa
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-11-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Kinga Neć
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-11-20 10:54:17
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Anna Brzechwa-Tobólska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-11-20 10:56:01
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Anna Brzechwa-Tobólska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-12-19 12:54:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
562 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony