Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Biuro Gospodarki Komunalnej i Środowiska
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2019-05-06 14:13:43 przez Sylwia Prętka
Biuro Gospodarki Komunalnej i Środowiska
Biuro Gospodarki Komunalnej i Środowiska
Agnieszka Fogt - dyrektor biura telefon: 65 540 86 35, e-mail:
Pracownicy:
Mirosław Mocek, telefon: 65 540 86 88, e-mail:
Joanna Olszewska, telefon: 65 540 86 35, e-mail:
Waldemar Skrzypczak, telefon: 65 540 86 36, e-mail:
Marzanna Gałecka, telefon: 65 540 86 47, e-mail:
Magdalena Suszkiewicz, telefon: 65 540 86 43, e-mail:
Grzegorz Panfiło, telefon: 65 540 86 14, e-mail:
Do zadań Biura Gospodarki Komunalnej i Środowiska należy:
1. realizowanie zadań w zakresie gospodarowania gminnymi lokalami w tym mieszkalnymi i socjalnymi, a zwłaszcza:
1) prowadzenie rejestru gruntów i budynków mienia komunalnego,
2) przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej dla celów sprzedaży, dzierżawy i najmu lokali, przetargów, zarządu i użytkowania wieczystego,
3) sporządzanie i rejestracja umów dzierżaw, najmu i sprzedaży,
4) kompletowanie dokumentów i przekazywanie do ewidencji gruntów i nieruchomości,
5) przeprowadzanie działań zmierzających do regulacji stanów prawnych nieruchomości mienia komunalnego,
6) prowadzenie spraw z zakresu wykorzystania prawa pierwokupu nieruchomości,
7) organizowanie przetargów na sprzedaż lokali i budynków gminnych,
8) gospodarowanie gminnymi budynkami nie oddanymi w użytkowanie,
9) nadzór nad prawidłową eksploatacją budynków gminnych w tym kontrola wykonywania obowiązkowych przeglądów technicznych,
10) organizowanie prac komisji do spraw sprzedaży mienia gminnego,
11) naliczanie czynszu, dokonywanie waloryzacji, informowanie o wysokości czynszu zgodnie z zapisami umowy,
12) wystawianie faktur za najem, dzierżawę gminnych składników majątkowych, za sprzedaż majątku Gminy,
13) prowadzenie ewidencji sprzedaży;
1) prowadzenie rejestru gruntów i budynków mienia komunalnego,
2) przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej dla celów sprzedaży, dzierżawy i najmu lokali, przetargów, zarządu i użytkowania wieczystego,
3) sporządzanie i rejestracja umów dzierżaw, najmu i sprzedaży,
4) kompletowanie dokumentów i przekazywanie do ewidencji gruntów i nieruchomości,
5) przeprowadzanie działań zmierzających do regulacji stanów prawnych nieruchomości mienia komunalnego,
6) prowadzenie spraw z zakresu wykorzystania prawa pierwokupu nieruchomości,
7) organizowanie przetargów na sprzedaż lokali i budynków gminnych,
8) gospodarowanie gminnymi budynkami nie oddanymi w użytkowanie,
9) nadzór nad prawidłową eksploatacją budynków gminnych w tym kontrola wykonywania obowiązkowych przeglądów technicznych,
10) organizowanie prac komisji do spraw sprzedaży mienia gminnego,
11) naliczanie czynszu, dokonywanie waloryzacji, informowanie o wysokości czynszu zgodnie z zapisami umowy,
12) wystawianie faktur za najem, dzierżawę gminnych składników majątkowych, za sprzedaż majątku Gminy,
13) prowadzenie ewidencji sprzedaży;
2. wykonywanie zadań z zakresu ewidencji gruntów i budynków gminnych;
3. prowadzenie nadzoru nad działalnością wspólnot gruntowych;
4. prowadzenie spraw polityki mieszkaniowej Gminy:
1) gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy,
2) najem komunalnych lokali mieszkalnych oraz współpraca z zarządcą budynków i lokali komunalnych,
3) sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych,
4) nadzór nad eksploatacją gminnych zasobów mieszkaniowych, użytkowych i budynków,
5) opracowywanie i zgłaszanie do Biura Inwestycji i Infrastruktury planów remontowych lokali i budynków własnych oraz wspólnot mieszkaniowych z udziałem gminy,
6) reprezentowanie gminy we wspólnotach mieszkaniowych;
1) gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy,
2) najem komunalnych lokali mieszkalnych oraz współpraca z zarządcą budynków i lokali komunalnych,
3) sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych,
4) nadzór nad eksploatacją gminnych zasobów mieszkaniowych, użytkowych i budynków,
5) opracowywanie i zgłaszanie do Biura Inwestycji i Infrastruktury planów remontowych lokali i budynków własnych oraz wspólnot mieszkaniowych z udziałem gminy,
6) reprezentowanie gminy we wspólnotach mieszkaniowych;
5. prowadzenie spraw z zakresu:
1) dbałości o ochronę wód,
2) opiniowanie warunków korzystania z wód dorzecza,
3) zarządzanie ograniczenia poboru wody,
4) prowadzenie spraw związanych ze śródlądową gospodarką rybacką,
5) opiniowanie pozwoleń wodnoprawnych,
6) prowadzenie spraw związanych ze spółkami wodnymi;
1) dbałości o ochronę wód,
2) opiniowanie warunków korzystania z wód dorzecza,
3) zarządzanie ograniczenia poboru wody,
4) prowadzenie spraw związanych ze śródlądową gospodarką rybacką,
5) opiniowanie pozwoleń wodnoprawnych,
6) prowadzenie spraw związanych ze spółkami wodnymi;
6. prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska i przyrody:
1) kontrola realizacji przepisów o ochronie środowiska,
2) podejmowanie działań na rzecz poprawy warunków ekologicznych środowiska,
3) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew, krzewów oraz karanie za samowolę w tym zakresie,
4) prowadzenie rejestrów wniosków o wydanie zezwolenia na wycinkę drzew oraz rejestr decyzji dot. zezwolenia na wycinkę drzew,
5) określanie zasad utrzymania czystości i porządku w Gminie i ich realizacja,
6) udzielanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie objętym ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
7) wyznaczanie obszarów chronionych,
8) wydawanie opinii w sprawie wydobywania kopalin na potrzeby organu koncesyjnego,
9) wydawanie opinii dotyczących prac geologicznych i górniczych,
10) opiniowanie planu ruchu zakładu,
11) opiniowanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi i innymi niż niebezpieczne,
12) opracowywanie programów gospodarki odpadami i ochrony środowiska w gminie,
13) prowadzenie spraw administracyjnych związanych z utylizacją wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy,
14) nadzór nad utrzymaniem zieleni miejskiej,
15) nadzór nad utrzymaniem cmentarza komunalnego,
16) prowadzenie spraw związanych z zagrożeniem pożarowym,
17) przygotowywanie wniosków i uchwał w sprawie określenia parków i terenów zielonych,
18) prowadzenie programu ograniczenia niskiej emisji na terenie Gminy;
1) kontrola realizacji przepisów o ochronie środowiska,
2) podejmowanie działań na rzecz poprawy warunków ekologicznych środowiska,
3) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew, krzewów oraz karanie za samowolę w tym zakresie,
4) prowadzenie rejestrów wniosków o wydanie zezwolenia na wycinkę drzew oraz rejestr decyzji dot. zezwolenia na wycinkę drzew,
5) określanie zasad utrzymania czystości i porządku w Gminie i ich realizacja,
6) udzielanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie objętym ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
7) wyznaczanie obszarów chronionych,
8) wydawanie opinii w sprawie wydobywania kopalin na potrzeby organu koncesyjnego,
9) wydawanie opinii dotyczących prac geologicznych i górniczych,
10) opiniowanie planu ruchu zakładu,
11) opiniowanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi i innymi niż niebezpieczne,
12) opracowywanie programów gospodarki odpadami i ochrony środowiska w gminie,
13) prowadzenie spraw administracyjnych związanych z utylizacją wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy,
14) nadzór nad utrzymaniem zieleni miejskiej,
15) nadzór nad utrzymaniem cmentarza komunalnego,
16) prowadzenie spraw związanych z zagrożeniem pożarowym,
17) przygotowywanie wniosków i uchwał w sprawie określenia parków i terenów zielonych,
18) prowadzenie programu ograniczenia niskiej emisji na terenie Gminy;
7. prowadzenie spraw w zakresie rolnictwa i leśnictwa:
1) realizacja ustawy o ochronie roślin uprawnych przed szkodnikami, chorobami i chwastami,
2) nadzór nad przestrzeganiem prawa łowieckiego (przyjmowanie informacji o planach łowieckich),
3) aktualizacja dokumentacji do spisów rolnych,
4) nadzór nad gospodarką leśną w lasach gminnych,
5) przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzeniu zachorowania zwierząt na chorobę zakaźną,
6) zapewnienie opieki bezdomnym porzuconym zwierzętom, wyłapywanie ich i przekazywanie do schroniska,
7) wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów ujętych w wykazie psów ras agresywnych;
1) realizacja ustawy o ochronie roślin uprawnych przed szkodnikami, chorobami i chwastami,
2) nadzór nad przestrzeganiem prawa łowieckiego (przyjmowanie informacji o planach łowieckich),
3) aktualizacja dokumentacji do spisów rolnych,
4) nadzór nad gospodarką leśną w lasach gminnych,
5) przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzeniu zachorowania zwierząt na chorobę zakaźną,
6) zapewnienie opieki bezdomnym porzuconym zwierzętom, wyłapywanie ich i przekazywanie do schroniska,
7) wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów ujętych w wykazie psów ras agresywnych;
8. administrowanie lokalnymi targowiskami, wyznaczanie inkasentów, przygotowywanie regulaminów targowisk, utrzymanie ich czystości;
9. prowadzenie spraw z ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w Gminie;
10. prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków, kontrola opróżniania zbiorników;
11. udział w pracach zespołów przygotowujących i realizujących wnioski i projekty finansowane z budżetu własnego lub środków zewnętrznych.
Biuro przy znakowaniu spraw używa symbolu BG