ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2019-05-06 14:13:43 przez Sylwia Prętka

Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości

Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości:
Joanna Kołodziej - dyrektor biura; telefon: 65 540 86 34, e-mail:
pracownicy:
Anna Włoczewska - Grys, telefon: 65 540 86 21, e-mail:
Agnieszka Dziekańska, telefon: 65 540 86 34, e-mail:
Waldemar Piotrowski, telefon: 65 540 86 62, e-mail:
Agnieszka Kokocińska, telefon: 65 540 86 20, e-mail:
Katarzyna Lorych, telefon: 65 540 86 19,  e-mail:
Anna Wąsik, telefon: 65 540 86 14, e-mail:
Do zadań Biura Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości należy:
1.    wykonywanie zadań z zakresu gospodarki przestrzennej:
1)    prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowych planów zagospodarowania, ich zmian oraz oceny ich realizacji,
2)    prowadzenie rejestru obowiązujących i nieobowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
3)    sporządzanie wyrysów i wypisów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
4)    prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich,
5)    opracowywanie i aktualizowanie kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy w oparciu o strategię rozwoju Gminy,
6)    wydawanie decyzji o warunkach zabudowy, odmowie ustalenia warunków zabudowy, przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby w zakresie określonym w ustawie, z uwzględnieniem wymagań ochrony środowiska i w uzgodnieniu z instytucjami wymienionymi w ustawie,
7)    wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji,
8)    prowadzenie rejestrów wydanych decyzji,
9)    opiniowanie:
a)    projektów podziałów geodezyjnych   
b)    wykazu  nieruchomości komunalnych przeznaczonych do sprzedaży,  dzierżawy i najmu, zarządu i użytkowania wieczystego
10)    nadzór w zakresie zachowania walorów estetycznych i użytkowych Gminy,
11)    ochrona i ewidencja dóbr kultury w tym zabytków,
12)    prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem istniejących i wznoszeniem nowych pomników,
13)    przygotowywanie wniosków i uchwał w sprawie określenia parków i terenów zielonych;
2.    wykonywanie zadań z zakresu geodezji:
1)    prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości:
a)    przygotowywanie postanowień o wszczęciu postępowań rozgraniczeniowych,
b)    analiza i kontrola dokumentacji rozgraniczeniowej,
c)    orzekanie o umorzeniu i zatwierdzeniu rozgraniczeń,
d)    przesyłanie dokumentacji wraz z opinią do organów wyższej instancji i sądów,
e)    analiza i ocena przedłożonych do zatwierdzenia operatów pomiarowych pod względem formalno-prawnym i częściowo technicznym,
f)    wydawanie decyzji zatwierdzających podziały i przekazywanie kompletu dokumentów do zmian w ewidencji gruntów,
2)    prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa ulic i numeracji nieruchomości:
a)    prowadzenie rejestru budynków i dyżurnej mapy z przejściem do systemu komputerowego,
b)    wydawanie zawiadomień o nadaniu numeracji budynków z przesłaniem do stosownych organów,
c)    przygotowywanie uchwał i prowadzenie spraw z zakresu nadawania i zmian w nazewnictwie ulic;
3.    wykonywanie zadań w zakresie gospodarki nieruchomościami:
1)    przygotowywanie dokumentacji do komunalizacji nieruchomości na rzecz Gminy,
2)    kompletowanie dokumentów i przekazywanie do ewidencji gruntów,
3)    tworzenie zasobów gruntów komunalnych na cele zabudowy oraz nabywanie nieruchomości na inne cele, w tym pod inwestycje gminne,
4)    prowadzenie spraw z zakresu scaleń i wymiany gruntów,
5)    prowadzenie analizy wykorzystania mienia komunalnego nieruchomego i przedstawianie propozycji jego wykorzystania,
6)    wykonywanie zadań z zakresu ewidencji gruntów i budynków
7)    organizowanie przetargów na sprzedaż nieruchomości gminnych niezabudowanych,
8)    organizowanie prac komisji do spraw sprzedaży nieruchomości gminnych niezabudowanych,
9)    prowadzenie ewidencji sprzedaży,
10)    prowadzenie spraw związanych z uwłaszczeniami;
4.    zatwierdzanie lokalizacji i projektów reklam, szyldów, kolorystyki elewacji oraz innych elementów architektury i urbanistyki związanych z estetyzacją miasta;
5.    współpraca w zakresie ochrony i renowacji obiektów zabytkowych.
Biuro przy znakowaniu spraw używa symbolu BN