Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2019-05-06 14:13:43 przez Sylwia Prętka
Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości
Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości:
Joanna Kołodziej - dyrektor biura; telefon: 65 540 86 34, e-mail:
Agnieszka Dziekańska, telefon: 65 540 86 34, e-mail:
Waldemar Piotrowski, telefon: 65 540 86 62, e-mail:
Agnieszka Kokocińska, telefon: 65 540 86 20, e-mail:
Katarzyna Lorych, telefon: 65 540 86 19, e-mail:
Anna Wąsik, telefon: 65 540 86 14, e-mail:
Do zadań Biura Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości należy:
1. wykonywanie zadań z zakresu gospodarki przestrzennej:
1) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowych planów zagospodarowania, ich zmian oraz oceny ich realizacji,
2) prowadzenie rejestru obowiązujących i nieobowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
3) sporządzanie wyrysów i wypisów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
4) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich,
5) opracowywanie i aktualizowanie kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy w oparciu o strategię rozwoju Gminy,
6) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy, odmowie ustalenia warunków zabudowy, przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby w zakresie określonym w ustawie, z uwzględnieniem wymagań ochrony środowiska i w uzgodnieniu z instytucjami wymienionymi w ustawie,
7) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji,
8) prowadzenie rejestrów wydanych decyzji,
9) opiniowanie:
a) projektów podziałów geodezyjnych
b) wykazu nieruchomości komunalnych przeznaczonych do sprzedaży, dzierżawy i najmu, zarządu i użytkowania wieczystego
10) nadzór w zakresie zachowania walorów estetycznych i użytkowych Gminy,
11) ochrona i ewidencja dóbr kultury w tym zabytków,
12) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem istniejących i wznoszeniem nowych pomników,
13) przygotowywanie wniosków i uchwał w sprawie określenia parków i terenów zielonych;
1) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowych planów zagospodarowania, ich zmian oraz oceny ich realizacji,
2) prowadzenie rejestru obowiązujących i nieobowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
3) sporządzanie wyrysów i wypisów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
4) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich,
5) opracowywanie i aktualizowanie kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy w oparciu o strategię rozwoju Gminy,
6) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy, odmowie ustalenia warunków zabudowy, przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby w zakresie określonym w ustawie, z uwzględnieniem wymagań ochrony środowiska i w uzgodnieniu z instytucjami wymienionymi w ustawie,
7) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji,
8) prowadzenie rejestrów wydanych decyzji,
9) opiniowanie:
a) projektów podziałów geodezyjnych
b) wykazu nieruchomości komunalnych przeznaczonych do sprzedaży, dzierżawy i najmu, zarządu i użytkowania wieczystego
10) nadzór w zakresie zachowania walorów estetycznych i użytkowych Gminy,
11) ochrona i ewidencja dóbr kultury w tym zabytków,
12) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem istniejących i wznoszeniem nowych pomników,
13) przygotowywanie wniosków i uchwał w sprawie określenia parków i terenów zielonych;
2. wykonywanie zadań z zakresu geodezji:
1) prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości:
a) przygotowywanie postanowień o wszczęciu postępowań rozgraniczeniowych,
b) analiza i kontrola dokumentacji rozgraniczeniowej,
c) orzekanie o umorzeniu i zatwierdzeniu rozgraniczeń,
d) przesyłanie dokumentacji wraz z opinią do organów wyższej instancji i sądów,
e) analiza i ocena przedłożonych do zatwierdzenia operatów pomiarowych pod względem formalno-prawnym i częściowo technicznym,
f) wydawanie decyzji zatwierdzających podziały i przekazywanie kompletu dokumentów do zmian w ewidencji gruntów,
2) prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa ulic i numeracji nieruchomości:
a) prowadzenie rejestru budynków i dyżurnej mapy z przejściem do systemu komputerowego,
b) wydawanie zawiadomień o nadaniu numeracji budynków z przesłaniem do stosownych organów,
c) przygotowywanie uchwał i prowadzenie spraw z zakresu nadawania i zmian w nazewnictwie ulic;
1) prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości:
a) przygotowywanie postanowień o wszczęciu postępowań rozgraniczeniowych,
b) analiza i kontrola dokumentacji rozgraniczeniowej,
c) orzekanie o umorzeniu i zatwierdzeniu rozgraniczeń,
d) przesyłanie dokumentacji wraz z opinią do organów wyższej instancji i sądów,
e) analiza i ocena przedłożonych do zatwierdzenia operatów pomiarowych pod względem formalno-prawnym i częściowo technicznym,
f) wydawanie decyzji zatwierdzających podziały i przekazywanie kompletu dokumentów do zmian w ewidencji gruntów,
2) prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa ulic i numeracji nieruchomości:
a) prowadzenie rejestru budynków i dyżurnej mapy z przejściem do systemu komputerowego,
b) wydawanie zawiadomień o nadaniu numeracji budynków z przesłaniem do stosownych organów,
c) przygotowywanie uchwał i prowadzenie spraw z zakresu nadawania i zmian w nazewnictwie ulic;
3. wykonywanie zadań w zakresie gospodarki nieruchomościami:
1) przygotowywanie dokumentacji do komunalizacji nieruchomości na rzecz Gminy,
2) kompletowanie dokumentów i przekazywanie do ewidencji gruntów,
3) tworzenie zasobów gruntów komunalnych na cele zabudowy oraz nabywanie nieruchomości na inne cele, w tym pod inwestycje gminne,
4) prowadzenie spraw z zakresu scaleń i wymiany gruntów,
5) prowadzenie analizy wykorzystania mienia komunalnego nieruchomego i przedstawianie propozycji jego wykorzystania,
6) wykonywanie zadań z zakresu ewidencji gruntów i budynków
7) organizowanie przetargów na sprzedaż nieruchomości gminnych niezabudowanych,
8) organizowanie prac komisji do spraw sprzedaży nieruchomości gminnych niezabudowanych,
9) prowadzenie ewidencji sprzedaży,
10) prowadzenie spraw związanych z uwłaszczeniami;
1) przygotowywanie dokumentacji do komunalizacji nieruchomości na rzecz Gminy,
2) kompletowanie dokumentów i przekazywanie do ewidencji gruntów,
3) tworzenie zasobów gruntów komunalnych na cele zabudowy oraz nabywanie nieruchomości na inne cele, w tym pod inwestycje gminne,
4) prowadzenie spraw z zakresu scaleń i wymiany gruntów,
5) prowadzenie analizy wykorzystania mienia komunalnego nieruchomego i przedstawianie propozycji jego wykorzystania,
6) wykonywanie zadań z zakresu ewidencji gruntów i budynków
7) organizowanie przetargów na sprzedaż nieruchomości gminnych niezabudowanych,
8) organizowanie prac komisji do spraw sprzedaży nieruchomości gminnych niezabudowanych,
9) prowadzenie ewidencji sprzedaży,
10) prowadzenie spraw związanych z uwłaszczeniami;
4. zatwierdzanie lokalizacji i projektów reklam, szyldów, kolorystyki elewacji oraz innych elementów architektury i urbanistyki związanych z estetyzacją miasta;
5. współpraca w zakresie ochrony i renowacji obiektów zabytkowych.
Biuro przy znakowaniu spraw używa symbolu BN