ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: B.120.75.2020Drukuj informacjęAkt prawny: B.120.75.2020

Szczegóły informacji

B.120.75.2020

Rodzaj: Zarządzenie

Status: Obowiązujący

Sesja: Nie dotyczy

Kadencja: 2018-2023

Data wejścia w życie: 2020-11-30

Data podjęcia/podpisania: 2020-11-30

Tytuł aktu:

Zarządzenie w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Wschowa

Zmienia:

B.120.40.2020

Treść:

ZARZĄDZENIE NR B.120.75.2020
BURMISTRZA MIASTA I GMINY WSCHOWA
z dnia 30 listopada 2020 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Wschowa
 
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713) zarządzam, co następuje:
 
§ 1. W załączniku do zarządzenia nr B.120.40.2020 Burmistrza Miasta i Gminy Wschowa z dnia 10 sierpnia  2020 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego  Urzędu Miasta i Gminy Wschowa., wprowadzam następujące zmiany:
 
  1. § 21 ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) Burmistrz                                                                                                                B
a)Inspektor Ochrony Danych                                                                                      IDO
b)Straż Miejska                                                                                                            SM
  • Komendant Straży Miejskiej
  • Zastępca Komendanta Straży Miejskiej
  • Strażnik
  • Stanowisko ds. obsługi kancelaryjno-administracyjnej
c)Urząd Stanu Cywilnego                                                                                           USC
  • Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
  • Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
d) Referat Rozwoju                                                                                                       RR
  • Kierownik Referatu
  • Stanowisko ds. funduszy zewnętrznych
  • Stanowisko ds. przedsiębiorczości
e) Referat Komunikacji Społecznej                                                                              RKS
  • Kierownik Referatu
  • Stanowisko ds. mediów
  • Stanowisko ds. komunikacji społecznej
f) Referat Audytu i Kontroli                                                                                         RAK
  • Stanowisko ds. kontroli wewnętrznej
  • Stanowisko audytora wewnętrznego
g) Referat ds. Obronnych, OC i Zarządzania Kryzysowego                                        RSO
  • Kierownik Referatu/Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
  • Stanowisko ds. obronnych i planowania obronnego
  • Stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.”
 
2.  § 21 ust 1 pkt 5 ppkt b otrzymuje brzmienie:
„b) Referat Podatków i Windykacji                                                                         RP
  • Kierownik Referatu
  • Stanowisko ds. księgowości podatkowej
  • Stanowisko ds. podatków i opłat lokalnych
  • Stanowisko ds. windykacji
  • Stanowisko ds. kontroli
  • Stanowisko ds. wymiaru podatków.”
 
3. § 22 otrzymuje brzmienie:
"1) Dyrektor Biura Inwestycji i Infrastruktury,
2) Dyrektor Biura Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości,
3) Dyrektor Biura Gospodarki Komunalnej i Środowiska,
4) Dyrektor Biura Oświaty i Spraw Społecznych,
5) Główny Księgowy/Kierownik Referatu Finansów,
6) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,
7) Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,
8) Komendant Straży Miejskiej,
9) Zastępca Komendanta Straży Miejskiej,
10) Kierownik Referatu Rozwoju,
11) Kierownik Referatu Komunikacji Społecznej
12) Kierownik Referatu Zamówień Publicznych,
13) Kierownik Referatu Podatków i Windykacji,
14) Kierownik Referatu Kadr i Płac
15) Kierownik Referatu Rady Miejskiej,
16) Kierownik Referatu Organizacyjnego,
17) Kierownik Referatu ds. Obronnych, OC i Zarządzania Kryzysowego/Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych,
18) Inspektor Ochrony Danych".
 
4. W § 30 skreśla się pkt 9 i 10.
 
5. W § 33 dodaje się pkt 33 i 34 w brzmieniu:
„33. naliczanie odpisów na ZFŚS i ewidencja zdarzeń gospodarczych funduszu,
               34. nadzór finansowy nad wykorzystaniem środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz kontrola ZFŚS.”
 
6. § 34 otrzymuje brzmienie:
„§ 34. Do zadań Referatu Podatków i Windykacji należy:
  1. W zakresie podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych:
    1. przygotowanie materiałów źródłowych oraz projektów uchwał w sprawie stawek podatków oraz zwolnień podatkowych,
    2. przygotowywanie projektów uchwał do zaopiniowania przez UOKiK,
    3. gromadzenie materiałów źródłowych stanowiących bazę do wymiaru podatku,
    4. weryfikacja składanych informacji i deklaracji w sprawie podatków,
    5. wydawanie decyzji ustalających, określających i zmieniających wysokość podatku i prowadzenie rejestrów wydanych decyzji w tym zakresie,
    6. kompletowanie spraw dotyczących wnoszonych odwołań i przesyłanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego,
    7. wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych, w tym o stanie zaległości podatkowych  i prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń,
    8. prowadzenie postępowań o udzielenie ulg, umorzeń, odroczeń terminu płatności, rozłożeń na raty, przygotowywanie decyzji i prowadzenie rejestrów wydanych decyzji,
    9. prowadzenie spraw dotyczących należności podatkowych, dla których organem podatkowym są Urzędy Skarbowe, a które stanowią dochody Gminy, przygotowywanie w tym zakresie decyzji i postanowień,
    10. sporządzanie wniosków karno-skarbowych w wypadkach niezgłoszenia obowiązku podatkowego lub znacznych rozbieżności uwidocznionych w składanych informacjach i deklaracjach podatkowych,
    11. przygotowywanie wniosków o rekompensatę utraconych dochodów na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów  podatkowych,
    12. ewidencja wpływów, przypisów, odpisów, przerachowań i zwrotów z tytułu podatków i opłat lokalnych,
    13. prowadzenie nadzoru i rozliczanie sołtysów i inkasentów z pobranych należności z tytułu podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości i opłat lokalnych,
    14. rozliczanie i uzgadnianie wpływów podatkowych z budżetem,
    15. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w Zielonej Górze i urzędami skarbowymi,
    16. sporządzanie sprawozdań ustawowych oraz informacji z zadań wykonywanych na zajmowanym stanowisku,
    17. dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących wykonywanych operacji finansowych;
  2. W zakresie kontroli podatkowej:
    1. współdziałanie ze służbami geodezyjnymi w sprawach kontroli powierzchni gruntów
       i budynków dla prawidłowego i powszechnego opodatkowania podatkiem,
    2. prowadzenie postępowań wyjaśniających, dokonywanie czynności sprawdzających
      i kontrolnych;
  3. Przygotowanie projektów uchwał w sprawach: stawek opłaty targowej, inkasentów i inkasa
    w poborze podatków i opłat lokalnych;
  4. W zakresie windykacji:
    1. wystawianie i ewidencja upomnień dotyczących należności podatkowych,
    2. wystawianie tytułów wykonawczych, prowadzenie ewidencji i nadzorowanie ich realizacji,
    3. wnioskowanie o wpis hipotek w zakresie wszystkich podatków,
    4. wnioskowanie o wpisy do rejestrów zastawów skarbowych dla zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych,
    5. windykacja należności Gminy wynikających z umów najmu, dzierżawy,
    6. współdziałanie z urzędami skarbowymi, sądami i komornikami sądowymi w zakresie prowadzonej egzekucji administracyjnej i sądowej;
    7. naliczanie kar umownych wykonawcom na podstawie zaleceń dostarczonych przez Biura/Referaty;
  5. W zakresie ewidencji dochodów z opłat i niepodatkowych należności budżetowych Urzędu:
    1. ewidencja księgowa opłaty skarbowej,
    2. ewidencja księgowa pozostałych dochodów,
    3. rozliczanie i uzgadnianie dochodów z budżetem,
    4. sporządzanie sprawozdań ustawowych i informacji z zadań wykonywanych na zajmowanym stanowisku, a w szczególności:
      • z przypisów i odpisów należności,
      • z wykonania dochodów,
      • z zaległości,
      • z nadpłat
    5. dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących wykonywanych operacji finansowych;
  6. Prowadzenie postępowań w zakresie zwrotu opłaty skarbowej;
  7. Prowadzenie spraw w zakresie udzielania ulg w spłacie należności cywilno-prawnych i publiczno— prawnych (niepodatkowych);
  8. Udział w pracach zespołów przygotowujących i realizujących wnioski i projekty finansowane
    z budżetu własnego lub środków zewnętrznych;
  9. Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej – realizacja zadań z zakresu Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej.”
 
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta i Gminy Wschowa
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 grudnia 2020 roku. 
                                                                                             
Burmistrz Miasta i Gminy
             Wschowa
 
                                                                                      (-)            Konrad Antkowiak

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wschowa
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-11-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Justyna Dębska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-11-30 09:27:39
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Justyna Dębska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-11-30 09:28:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Justyna Dębska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-11-30 09:58:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
537 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony