Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Biuro Inwestycji i Infrastruktury
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2019-05-06 14:13:43 przez Sylwia Prętka
Biuro Inwestycji i Infrastruktury
Pracownicy:
Marian Szarejko - główny specjalista, telefon: 65 540 86 44 , email:
Grzegorz Panfiło, telefon: 65 540 86 16, email:
Damian Nietyksza, telefon: 65 540 86 40, email:
Patrycja Sobczuk, telefon: 65 540 86 40, e-mail:
Do zadań Biura Inwestycji i Infrastruktury należy:
1. opracowywanie planów rocznych oraz wieloletnich programów inwestycyjnych w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych gminy;
2. koordynowanie i współpraca z właściwymi instytucjami w sprawie inicjowania inwestycji wspólnych;
3. koordynacja działań pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy w zakresie kluczowych inwestycji i przedsięwzięć, współpraca w przygotowywaniu projektów dofinansowywanych ze źródeł zewnętrznych oraz współpraca z jednostkami zewnętrznymi;
4. obsługiwanie i nadzorowanie procesów inwestycyjnych i remontów, w tym:
1) nadzór oraz bieżąca kontrola rzeczowo–finansowa wydatków na inwestycje,
2) ustalenie zakresu opracowań projektowych, niezbędnych do realizacji zadań w poszczególnych latach,
3) przygotowywanie i przeprowadzanie wyborów wykonawców prac projektowych, ekspertyz, wydzieleń geodezyjnych oraz innych,
4) przygotowywanie do zawarcia umów z wykonawcami o wykonanie prac projektowych, ekspertyz, opracowań geodezyjnych i innych, egzekwowanie właściwego i terminowego wykonania tych umów oraz ich rozliczanie,
5) uzyskiwanie decyzji administracyjnych niezbędnych dla właściwego prowadzenia procesu przygotowania inwestycji do realizacji,
6) przygotowywanie spraw związanych z pozyskiwaniem terenów przewidzianych pod inwestycje, niezbędnych dla właściwej realizacji inwestycji,
7) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz właściwymi jednostkami organizacyjnymi, odpowiedzialnymi za prawidłowe funkcjonowanie infrastruktury, w spełnieniu warunków stawianych przez nie na etapie przygotowywania i uzgadniania dokumentacji,
8) udział w radach technicznych w trakcie opracowywania dokumentacji oraz ocena kompletności dokumentacji i uzgodnień,
9) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań ze stanu przygotowania i realizacji inwestycji,
10) bieżąca kontrola zgodności prowadzonych inwestycji z harmonogramami oraz dokumentacją techniczną inwestycji,
11) kompletowanie i przechowywanie dokumentacji przeprowadzonych inwestycji,
12) przygotowywanie protokołów konieczności wykonania robót dodatkowych,
13) udział w odbiorach częściowych i końcowych oraz nadzorowanie zgodności zgłaszanych do odbioru robót z warunkami umowy,
14) koordynacja rocznych i wieloletnich programów inwestycyjnych,
15) załatwianie sporów związanych z realizacją inwestycji w terenie,
16) przeprowadzanie negocjacji w sprawach dotyczących wejścia w teren w zakresie prowadzonych inwestycji,
17) przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej związanej z zawieraniem umów na realizację inwestycji i remontów,
18) organizowanie i zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizowanymi zadaniami,
19) dokonywanie rozliczeń realizowanych zadań;
1) nadzór oraz bieżąca kontrola rzeczowo–finansowa wydatków na inwestycje,
2) ustalenie zakresu opracowań projektowych, niezbędnych do realizacji zadań w poszczególnych latach,
3) przygotowywanie i przeprowadzanie wyborów wykonawców prac projektowych, ekspertyz, wydzieleń geodezyjnych oraz innych,
4) przygotowywanie do zawarcia umów z wykonawcami o wykonanie prac projektowych, ekspertyz, opracowań geodezyjnych i innych, egzekwowanie właściwego i terminowego wykonania tych umów oraz ich rozliczanie,
5) uzyskiwanie decyzji administracyjnych niezbędnych dla właściwego prowadzenia procesu przygotowania inwestycji do realizacji,
6) przygotowywanie spraw związanych z pozyskiwaniem terenów przewidzianych pod inwestycje, niezbędnych dla właściwej realizacji inwestycji,
7) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz właściwymi jednostkami organizacyjnymi, odpowiedzialnymi za prawidłowe funkcjonowanie infrastruktury, w spełnieniu warunków stawianych przez nie na etapie przygotowywania i uzgadniania dokumentacji,
8) udział w radach technicznych w trakcie opracowywania dokumentacji oraz ocena kompletności dokumentacji i uzgodnień,
9) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań ze stanu przygotowania i realizacji inwestycji,
10) bieżąca kontrola zgodności prowadzonych inwestycji z harmonogramami oraz dokumentacją techniczną inwestycji,
11) kompletowanie i przechowywanie dokumentacji przeprowadzonych inwestycji,
12) przygotowywanie protokołów konieczności wykonania robót dodatkowych,
13) udział w odbiorach częściowych i końcowych oraz nadzorowanie zgodności zgłaszanych do odbioru robót z warunkami umowy,
14) koordynacja rocznych i wieloletnich programów inwestycyjnych,
15) załatwianie sporów związanych z realizacją inwestycji w terenie,
16) przeprowadzanie negocjacji w sprawach dotyczących wejścia w teren w zakresie prowadzonych inwestycji,
17) przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej związanej z zawieraniem umów na realizację inwestycji i remontów,
18) organizowanie i zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizowanymi zadaniami,
19) dokonywanie rozliczeń realizowanych zadań;
5. wykonywanie zadań w zakresie administrowania i utrzymania dróg gminnych, chodników, placów, parkingów i mostów, w tym:
1) bieżąca kontrola stanu nawierzchni ulic, chodników, placów, ciągów komunikacyjnych oraz realizacja ich bieżącej konserwacji, napraw cząstkowych i remontów,
2) bieżąca kontrola stanu obiektów mostowych oraz realizacja ich bieżącej konserwacji, napraw cząstkowych i remontów,
3) utrzymanie oznakowania dróg gminnych (pionowego, poziomego, nazw ulic),
4) wykonywanie analiz ruchu drogowego i przeprowadzanie zmian organizacji ruchu na drogach gminnych w celu poprawy komunikacji i bezpieczeństwa ruchu, rozliczanie zadań, a także prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie,
5) zatwierdzanie i uzgadnianie projektów zmiany organizacji ruchu,
6) prowadzenie ewidencji dróg gminnych,
7) wydawanie decyzji nakazujących właścicielom nieruchomości wykonanie obowiązku przyłączenia do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej i nadzór nad ich wykonaniem,
8) kontrole okresowe obiektów pozostających we władaniu Gminy,
9) przygotowanie remontów obiektów gminnych;
10) udział w pracach zespołów przygotowujących i realizujących wnioski i projekty finansowane z budżetu własnego lub środków zewnętrznych,
11) nadzór nad bieżącym funkcjonowaniem infrastruktury technicznej gminy, koordynowanie działań w zakresie prawidłowego funkcjonowania sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, energetycznych, cieplnych, gazowniczych oraz telekomunikacyjnych,
12) załatwianie sporów związanych z realizacją zadań działu w terenie;
1) bieżąca kontrola stanu nawierzchni ulic, chodników, placów, ciągów komunikacyjnych oraz realizacja ich bieżącej konserwacji, napraw cząstkowych i remontów,
2) bieżąca kontrola stanu obiektów mostowych oraz realizacja ich bieżącej konserwacji, napraw cząstkowych i remontów,
3) utrzymanie oznakowania dróg gminnych (pionowego, poziomego, nazw ulic),
4) wykonywanie analiz ruchu drogowego i przeprowadzanie zmian organizacji ruchu na drogach gminnych w celu poprawy komunikacji i bezpieczeństwa ruchu, rozliczanie zadań, a także prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie,
5) zatwierdzanie i uzgadnianie projektów zmiany organizacji ruchu,
6) prowadzenie ewidencji dróg gminnych,
7) wydawanie decyzji nakazujących właścicielom nieruchomości wykonanie obowiązku przyłączenia do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej i nadzór nad ich wykonaniem,
8) kontrole okresowe obiektów pozostających we władaniu Gminy,
9) przygotowanie remontów obiektów gminnych;
10) udział w pracach zespołów przygotowujących i realizujących wnioski i projekty finansowane z budżetu własnego lub środków zewnętrznych,
11) nadzór nad bieżącym funkcjonowaniem infrastruktury technicznej gminy, koordynowanie działań w zakresie prawidłowego funkcjonowania sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, energetycznych, cieplnych, gazowniczych oraz telekomunikacyjnych,
12) załatwianie sporów związanych z realizacją zadań działu w terenie;
6. wykonywanie zadań w zakresie infrastruktury technicznej w tym:
1) opracowywanie planów inwestycyjnych gminy w zakresie rozbudowy sieci infrastrukturalnych podległych gminie
2) koordynowanie i uzgadnianie planów inwestycyjnych i remontowych zarządców sieci infrastrukturalnych
3) współpraca z zarządcami sieci infrastrukturalnych w zakresie bieżącego utrzymania sieci na terenie gminy
4) podejmowanie działań w zakresie usuwania bieżących awarii sieci
1) opracowywanie planów inwestycyjnych gminy w zakresie rozbudowy sieci infrastrukturalnych podległych gminie
2) koordynowanie i uzgadnianie planów inwestycyjnych i remontowych zarządców sieci infrastrukturalnych
3) współpraca z zarządcami sieci infrastrukturalnych w zakresie bieżącego utrzymania sieci na terenie gminy
4) podejmowanie działań w zakresie usuwania bieżących awarii sieci
Biuro przy znakowaniu spraw używa symbolu BI