ˆ

Biura i Referaty

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Biuro Oświaty i Spraw Społecznych

Informacja ogłoszona dnia 2019-05-06 14:13:43 przez Sylwia Prętka

Biuro Oświaty i Spraw Społecznych

Anna Wiśniewska
Dyrektor Biura
 
 
Magdalena Liszatyńska
Stanowisko ds. oświaty
 
Małgorzata Piekarczyk
Stanowisko ds. oświaty
 
Weronika Karolczyk
 
 
REFERAT SPRAW SPOŁECZNYCH
 
Monika Leisner-Paliwoda
Kierownik Referatu
 
Beata Podhajska
Stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych
 
Roksana Brzechwa
Stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych
 
Mirosław Rotkiewicz
Stanowisko ds. ochrony przeciwpożarowej
 
Bartosz Pojasek
Stanowisko ds. organizacji pozarządowych
 
Weronika Zdęga
Stanowisko ds. społecznych
 
 
Do zakresu działania pracowników Biura Oświaty i Spraw Społecznych należy w szczególności:
1. w zakresie oświaty:
  1. prowadzenie dokumentacji związanej z wykonywaniem zadań i kompetencji
    w zakresie funkcjonowania szkół podstawowych oraz przedszkoli, wynikających
    z Prawa oświatowego,
  2. prowadzenie dokumentacji w zakresie funkcjonowania przedszkoli i szkół niepublicznych,
  3. prowadzenie spraw w zakresie zbierania, przetwarzania, przekazywania zbiorów danych w ramach systemu informacji oświatowej,
  4. prowadzenie spraw w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 a zwłaszcza: prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych, wybieranie i zatrudnianie dziennych opiekunów oraz prowadzenie wykazu dziennych opiekunów, występowanie z wnioskiem o dotację celową z budżetu państwa na dofinansowanie zadań własnych,
  5. zapewnienie bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły,
  6. przygotowywanie projektów umów na dowozy szkolne oraz uczestnictwo
    w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dowozy szkolne,
  7. rozliczanie dotacji celowej dla niepublicznych żłobków, przedszkoli i szkół,
  8. przygotowywanie sprawozdania o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Wschowa,
  9. prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązku nauki,
  10. koordynacja, monitorowanie realizacji planów finansowych jednostek oświatowych Gminy Wschowa,
  11.  sporządzanie wniosków o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,4% rezerwy oświatowej,
  12.  przygotowywanie wniosków i sprawozdań o udzielenie wsparcia finansowego
    z Programów Rządowych w obszarze oświaty,
  13. przyjmowanie wniosków dot. zakupu podręczników i materiałów ćwiczeniowych dotowanych dla szkół, przygotowanie dokumentacji, przelewów, rozliczeń
    z placówkami i Kuratorem oświaty,
  14. sporządzenie sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw,
  15. przygotowywanie projektów sieci przedszkoli i szkół podstawowych,
  16. przygotowywanie sprawozdania o stanie realizacji zadań oświatowych,
  17. przygotowywanie sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w placówkach oświatowych prowadzonych przez gminę Wschowa,
  18. rozliczanie dotacji celowej dla niepublicznych przedszkoli, żłobków i szkół,
  19. przygotowywanie sprawozdania z wyliczenia średniej wysokości 5% odpisu na jednego nauczyciela w Gminie Wschowa,
  20. prowadzenie rejestru urlopów dyrektorów szkół podstawowych oraz przedszkoli,
  21. przygotowywanie sprawozdania ze sposobu wykorzystania środków przyznanych na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli,
  22. koordynacja delegacji dyrektorów szkół i przedszkoli,
  23. przyjmowanie i weryfikacja wniosków dot. zwrotu kosztów kształcenia młodocianych pracowników, przygotowywanie dokumentacji (decyzje, zaświadczenia, zestawienia, przelewy, rozliczenia z Kuratorem oświaty. Tworzenie bazy danych,
  24. przyjmowanie i weryfikacja wniosków dot. pomocy materialnej dla uczniów
    (stypendia i zasiłki szkolne), przygotowywanie dokumentacji (decyzje, zestawienia, przelewy, rozliczenia z Kuratorem oświaty),
  25. przygotowanie oraz przeprowadzenie procedury konkursowej na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych.
2. w zakresie spraw społecznych:
a)prowadzenie ewidencji ludności i dowodów osobistych, a w szczególności:
  • prowadzenie ewidencji pobytu czasowego obywateli polskich i cudzoziemców,
  • prowadzenie i aktualizowanie komputerowej bazy danych w zakresie ewidencji ludności,
  • wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu zameldowań i wymeldowań,
  • wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu, zaświadczeń i poświadczeń w sprawach rentowych i związanych z zatrudnieniem poza granicami Polski,
  • sporządzanie wymaganych przepisami prawa wykazów poborowych, przedpoborowych, dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,
  • nadawanie numerów ewidencyjnych w dokumentacji ewidencyjnej,
  • załatwianie pozostałych spraw obywateli wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
  • wydawanie, wymiana i kasowanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
  • prowadzenie archiwum teczek dokumentów tożsamości oraz dokumentacji ewidencyjnej,
  • prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców,
b) wykonywanie zadań związanych z wydawaniem decyzji dotyczących organizowania imprez masowych, zbiórek, zgromadzeń,
c) wydawanie zezwoleń na krajowe zarobkowe regularne i nieregularne przewozy osób samochodami nie będącymi taksówkami na liniach obejmujących zasięgiem wyłącznie Gminę oraz na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką,
d) w zakresie ochrony przeciwpożarowej:
  • współpraca z jednostkami ochotniczych straży pożarnych w zakresie utrzymania tych jednostek w gotowości bojowej,
  • koordynowanie systemu ratowniczo-gaśniczego,
  • rozliczanie zużycia paliwa przez jednostki ochotniczych straży pożarnych,
  • współpraca z Zarządem Oddziału Miejsko-Gminnego Związku OSP RP,
  • współpraca z Państwową Strażą Pożarną,
e) spisywanie zeznań świadków,
f) w zakresie funduszu sołeckiego - kontrola procedury określenia przez zebranie wiejskie przeznaczenia środków funduszu sołeckiego i złożenia wniosku w tej sprawie,
g)udział w pracach zespołów przygotowujących i realizujących wnioski i projekty finansowane z budżetu własnego lub środków zewnętrznych.
h) współpraca z sektorem pozarządowym:
  • opracowywanie rocznych planów współpracy,
  • realizacja i koordynacja czynności związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla organizacji pozarządowych ujętych w rocznych programach współpracy i budżecie Gminy,
i) wykonywanie zadań z zakresu kultury:
  • na wspieraniu i promocji inicjatyw kulturalnych,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród twórcom i animatorom kultury,
  • organizacja, tworzenie, likwidacja placówek kultury,
  • prowadzenie rejestru instytucji kultury i nadzór nad ich działalnością,
  • przygotowywanie i organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów instytucji kultury,
j) wykonywanie zadań z zakresu sportu i rekreacji:
  • propagowanie, planowanie oraz koordynowanie wszystkich form kultury fizycznej, sportu kwalifikowanego, masowego jak również współdziałanie
    w rozwoju wychowania fizycznego dzieci j młodzieży w szkole,
  • koordynowanie, inicjowanie pomocy w organizowaniu masowych imprez sportowych oraz rozwijaniu różnorodnych form rekreacji,
  • opracowywanie kalendarza imprez sportowych, turystycznych i rekreacyjnych,
k) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w oparciu o obowiązujące przepisy oraz ustalanie opłat za zezwolenia,
w tym:
  • wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia w miejscu jak i poza miejscem sprzedaży,
  • wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • naliczanie opłat związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • przygotowywanie decyzji o odmowie wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
l) wykonywanie zadań z zakresu ochrony zdrowia zgodnie z przepisami prawa, w szczególności współdziałanie z publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej oraz funkcjonowaniu szkolnej służby zdrowia,
m) współpraca z sołtysami, radami sołeckimi oraz sprawowanie nadzoru nad wyposażeniem świetlic wiejskich,
n) organizacja wyborów do organów samorządów wiejskich,
o) opracowanie i realizacja Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii, działania na rzecz tworzenia i wyznaczania lokalnej koalicji trzeźwościowej, szukanie poparcia dla działań na rzecz zmniejszania problemów alkoholowych,
p) opiniowanie regulaminów działań podejmowanych przez stowarzyszenia.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wschowa
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Sylwia Prętka-Szulc
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-05-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Justyna Dębska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-05-06 13:50:41
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Sylwia Prętka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-05-06 14:13:43
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dominika Mentel - Kozieł
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-01-12 09:12:55
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2020 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony