ˆ

Biura i Referaty

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości

Informacja ogłoszona dnia 2019-05-06 14:13:43 przez Sylwia Prętka

Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości

Joanna Kołodziej 
Dyrektor Biura
 
 
Agnieszka Dziekańska
Stanowisko ds. planowania przestrzennego
 
 
Magdalena Fórmanowska
Stanowisko ds. planowania przestrzennego
 
 
Anna Polaczek
Stanowisko ds. geodezji
 
 
Katarzyna Lorych
Stanowisko ds. nieruchomości
 
 
Adrianna Maśląka
Stanowisko ds. nieruchomości
 
 
Anna Małecka  (zastępstwo za Agnieszkę Wtykło)
Stanowisko ds. planowania środowiskowego
 
Magdalena Masłowska
Pomoc administracyjna
 
Do zadań Biura Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości należy w szczególności:
1. wykonywanie zadań z zakresu gospodarki przestrzennej:
  1. prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem studium uwarunkowań
     i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowych planów zagospodarowania, ich zmian oraz oceny ich realizacji,
  2. prowadzenie aktualizowanego rejestru studium i planów przestrzennych, gromadzenie dokumentacji planistycznych dotyczących tych opracowań oraz odpowiednie przechowywanie planów przestrzennych i studium - również uchylonych i nieobowiązujących,
  3. prowadzenie rejestru wniosków o opracowanie lub zmianę studium i planów przestrzennych oraz ich analiza,
  4. opracowywanie i aktualizowanie kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy w oparciu o strategię rozwoju Gminy,
  5. sporządzanie i wydawanie zaświadczeń oraz wypisów i wyrysów z planów przestrzennych i studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego,
  6. prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących wydawania decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy i ich zmiany, odmowie ustalenia warunków zabudowy, przeniesieniu decyzji na inny podmiot oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
  7. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach związanych
    z roszczeniami finansowymi wynikającymi z uchwalenia lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego (odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości i opłata z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku
    z uchwaleniem planu miejscowego lub jego zmiany - renta planistyczna),
  8. wydawanie opinii urbanistycznych dla potrzeb wewnętrznych i zewnętrznych,
  9. opiniowanie projektów podziałów geodezyjnych, wykazu nieruchomości komunalnych przeznaczonych do sprzedaży, dzierżawy i najmu, zarządu
     i użytkowania wieczystego,
  10. prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących wydawania decyzji
    o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji, ich zmiany, odmowy wydania decyzji, przeniesieniu decyzji na inny podmiot oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
  11. wydawanie opinii w sprawie wydobywania na potrzeby organu koncesyjnego,
  12. wydawanie opinii dotyczących prac geologicznych i górniczych,
  13. opiniowanie planu ruchu zakładu.
2. wykonywanie zadań z zakresu geodezji:
  1. prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości:
  • przygotowywanie postanowień o wszczęciu postępowań rozgraniczeniowych,
  • analiza i kontrola dokumentacji rozgraniczeniowej,
  • orzekanie o umorzeniu i zatwierdzeniu rozgraniczeń,
  • przesyłanie dokumentacji wraz z opinią do organów wyższej instancji i sądów,
  • analiza i ocena przedłożonych do zatwierdzenia operatów pomiarowych pod względem formalno-prawnym i częściowo technicznym,
  • wydawanie decyzji zatwierdzających podziały i przekazywanie kompletu dokumentów do zmian w ewidencji gruntów.
  1. prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa ulic i numeracji nieruchomości:
  • prowadzenie rejestru budynków i dyżurnej mapy z przejściem do systemu komputerowego.
  • wydawanie zawiadomień o nadaniu numeracji budynków z przesłaniem do stosownych organów.
  • przygotowywanie uchwał i prowadzenie spraw z zakresu nadawania i zmian
    w nazewnictwie ulic.
  1. prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich,
  2. prowadzenie spraw z zakresu scaleń i wymiany gruntów,
  3. prowadzenie spraw dotyczących obiektów fizjograficznych,
  4. regulacja stanów prawnych nieruchomości gruntowych.
3. wykonywanie zadań w zakresie gospodarki nieruchomościami:
  1. przygotowywanie dokumentacji do komunalizacji nieruchomości na rzecz Gminy,
  2. wykonywanie prawa pierwokupu przez Gminę,
  3. prowadzenie spraw z zakresu użytkowania wieczystego gruntów, w tym przekazywanie gruntów w użytkowanie wieczyste, aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego,
  4. przygotowanie rozstrzygnięć administracyjnych związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
  5. tworzenie zasobów gruntów komunalnych na cele zabudowy oraz nabywanie nieruchomości na inne cele, w tym pod inwestycje gminne,
  6. prowadzenie analizy wykorzystania mienia komunalnego nieruchomego
    i przedstawianie propozycji jego wykorzystania,
  7. przygotowywanie i przeprowadzanie procedury sprzedaży oraz organizowanie przetargów na sprzedaż nieruchomości gruntowych zabudowanych
    i niezabudowanych,
  8. organizowanie prac komisji do spraw sprzedaży nieruchomości gruntowych zabudowanych i niezabudowanych,
  9. prowadzenie ewidencji sprzedaży,
  10. prowadzenie spraw dotyczących odszkodowań za grunty przejęte pod drogi publiczne przez Gminę Wschowa,
  11. prowadzenie spraw związanych z zasiedzeniem gruntów,
  12. obciążanie nieruchomości służebnością przechodu i przejazdu.
4. prowadzenie Gminnej ewidencji zabytków,
5. nadzór w zakresie zachowania walorów estetycznych i użytkowych Gminy,
6. zatwierdzanie lokalizacji i projektów reklam, szyldów, kolorystyki elewacji oraz innych elementów architektury i urbanistyki związanych z estetyzacją miasta,
7. prowadzenie spraw związanych ze wznoszeniem nowych pomników.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wschowa
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Sylwia Prętka-Szulc
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-05-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Justyna Dębska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-05-06 13:44:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Sylwia Prętka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-05-06 14:13:43
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Justyna Dębska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-12-01 21:30:47
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1859 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony